BISS – TOURS d.o.o. krase nova dva MAN autobusa, udobni i sigurni!

Od prije desetak dana vozni park zeničke kompanije Biss tours krase i dva nova MAN autobusa. U kompaniju su stigla dva modela, a zanimljivo je da se radi o 13-metarskim modelima na dvije osovine koji nose naziv Lion’s Coach C/2 i oznaku R10. Ovo su ukupno 4. i 5. MAN Lion’s Coach nove generacije u BiH, a čak 3. i 4. po redu u ovoj dužoj dvoosovinskoj izvedbi.

 

Dakle, ukupna dužina vozila je 13.101, širina 2.550, a visina 3.840 mm. Posebno se ističe međuosovinsko rastojanje koje iznosi 7.050 mm, što se odrazilo na povećan prtljažni prostor koji na ovom modelu iznosi 13,2 m(uključujući police za ručnu prtljagu). U isporučenim Lavovima “kuca” MANov D2676 LOH Euro 6c motor snage 338 kW/460 KS. Kombinaciju zatvara automatizirani 12-brzinski mjenjač ZF TipMatic sa sistemom za pomoć pri kretanju na uzbrdici (“Easy-start”) te ZF intarder, kojim se upravlja preko ručice na stupu upravljača.

Posebno vrijedi istaći da novu generaciju MAN autobusa krase i „Speedshifting“ te „Smartshifting“ funkcije – kroz poboljšanu usklađenost motora, kvačila i mjenjača MAN Tipmatic brže mijena brzine čime se postiže značajno manji gubitak okretaja i brzine kretanja što je posebno značajno kod uspona gdje je potreban manji broj izmjena brzina kod savladavanja uspona, „Idle Speed Driving“ funkcija – koja omogućava komfornu vožnju kod niskog broja okretaja bez pritiska na papučicu gasa. Sa ovom funkcijom vozaču se olakšava vožnja kroz usporeni promet (npr. gužve ili sl.) i „Efficient Roll“ funkcija – preko koje se mjenjač automatski prebacuje u neutralni položaj kod laganih nizbrdica. Na ovaj način mjenjač izbacuje iz stepena prenosa i autobus vozi u području okretaja kao kod vožnje u leru, čime se postiže dodatna ušteda u potrošnji goriva zbog smanjenog ubrizgavanja goriva u motor.

Također, moramo spomenuti i da su vozila opremljena sistemima aktivne i pasivne pomoći vozaču kao što su tempomat, ESP, LGS, EBA, ABS i ASR. Disk kočnice su na svim toškovima, a vozila imaju i elektronski pokazivač istrošenosti kočionih obloga, kao i sistem nadozrnih kamera koja ću vozačima olakšati ukrcaj/iskrcaj putnika te vožnju unazad. Zanimljivo je i da su vozila isporučena sa Continental gumama u dimenziji 315/70R22.5 na alu felgama.

Nova generacija Lion’s Coach autobusa donijela je značajne promjene u vanjskom dizajnu čije su zadnja i prednja strana urađena u kombinaciji stakla i plastike. Još jedna nova značajka je i vanjska LED rasvjeta (glavna svjetla, dnevna svjetla i žmigavci). Poklopci bunkera se otvaraju paralelno, a vjetrobransko staklo je grijano i tonirano u blagu zelenu nijansu. Bočna stakla su dvostruka i totalno su zatamnjena. Vanjski retrovizori su također grijani i elektronski su podesivi.

Odlične vanjske značajke prate i unutrašnje, pošto je kapacitet vozila 55+1+1 i ima odličan paket opreme. Počevši od radnog prostora vozača, možemo reći centralno mjesto zauzima multifunkcionalni upravljač sa istaknutim znakom lava, a koji je podesiv po visini i nagibu. Vozački prostor je osvjetljen sa LED rasvjetom, a LED rasvjeta je i kod oba putnička ulaza. Vozila imaju i spavaonu iza drugih vrata koja je u potpunosti klimatizirana.

Putnici će se smjestiti na 55 Caresso sjedišta koja imaju podesivi naslon na kojem je ušiven MAN znak kao i  bočno izmicanje, sigurnosne pojaseve u dvije točke, naslone za glavu od kože, preklopne rukonaslone, preklopne stoliće na naslonima sjedišta, mrežice za novine i naslone za noge na zadnjem donjem dijelu sjedišta. Putnici će putovanja prekratiti i sa MMC sistemom  – Multi Media Coach Advanced – koji se sastoji od navigacijskog sistema, AUX i USB priključaka, DVD playera sa dva LCD monitora 19” (naprijed fiksni, nazad fiksni iznad zadnjih vrata).

Pod je urađen u imitaciji drveta, WC je ugrađen ispred zadnjih  vrata sa opcijom zaključavanja sa vozačkog mjesta, a na raspolaganju je i Konvekta sistem klime i grijanja.

Preuzeto sa bhbus.ba